10 lektioner til hver “Shoestring” iværksætter

Starte en virksomhed kræver tilstrækkelig kapital. Men mange iværksættere er at finde, at kapitalen alene ikke er en garanti for succes. Nogle virksomheder starter ud med millioner i kassen, men ender i lossepladser. Mens nogle virksomheder med shoestring budgetter tiden vokse til at blive ekstraordinært succeser.
Hvordan kan dette være? Succes i iværksætteri er ikke nødvendigvis en konkurrence om at have de tykkeste tegnebøger. Det er snarere en øvelse af smart finansiel forvaltning, omhyggelig strategiske planlægning, og ja, masser af held. Succesfulde iværksættere, hvordan man strække og maksimere hver enkelt dollar.
Her er ti måder iværksættere på et stramt budget kan stadig komme ud en vinder:
1. sæt realistiske mål. Det første skridt i enhver start-up iværksætter skal gøre er at bestemme rigtige omfanget og størrelsen af din virksomhed. Mange iværksættere blot hoppe i tanken om at starte en virksomhed, uden forståelse hvad virksomheden virkelig indebærer – finansielle krav, management know-how og teknologiske færdigheder, menneskelige ressourcebehov. De falder til sidst mindre end hvad de virkelig kan gøre. Anmeld virksomhed du har i tankerne og afgøre, om det er inden for et område, der både er opnåeligt og ønskeligt.
2. Planlæg dine omkostninger korrekt. En masse iværksættere starter en virksomhed uden den fjerneste idé om, hvad omkostningerne vil blive. De er enten overvurdere omkostningerne, eller værre, undervurdere de finansielle krav, nødvendigt at korrekt udnytte forretningen. Dette er særlig tydeligt i forberedelsen af finansielle fremskrivninger i forretningsplanen. Nogle iværksættere forberede finansielle fremskrivninger med numre der ikke pladsen med andre dele af forretningsplanen (f.eks. marketing afdeling opfordrer til lokale tv-reklame budget er kun $200). Nogle omfatter ikke engang en liste over antagelser at forklare deres numre. Fra ud af blå føler de, at deres virksomhed kan vokse fra 20% i det første år til 40% i det andet år, uden at forklare, hvordan den øgede vækst kan opnås.
3. smart finansiering til din virksomhed. Finansiering en lille virksomhed er ikke en lås-materiel og tønde proposition. For mange iværksættere er der ingen enkelt kilde til at finansiere deres hele operationen. Penge fra én kilde (f.eks. din mor) kan være nok til at købe dine råvarer, men du stadig har brug for penge for din driftskapital. Iværksættere skal se på finansieringen som summen af delene af deres forretning: hvad du finansiere er de enkelte aktiver nødvendige for din virksomhed. Dit spørgsmål bør altid være: “Hvad er den bedste måde at finansiere aktivet ved hjælp af de mindste upfront dollars?” Ideel finansieringskilden er en, der giver den længste tilbagebetalingsperiode, bære de laveste rentesatser, kræver lidt eller ingen sikkerhedsstillelse og kræver ingen personlige ansvar. AK, det kan være eventyr. Det næstbedste er at vælge hvad der giver den bedste mening for dig og din virksomhed, får dine prioriteter
4. Sæt dine penge, hvor det vil bære frugt. Shoestring iværksættere har én fælles træk: de mangler penge og ofte har svært ved at rejse kapital for deres virksomheder. Hovedstaden i en start-up venture går til en af disse investeringer: “anlægsaktiver” (møbler, inventar og udstyr), eller “arbejder aktiver” (lager- og arbejdskapital). Trods manglen på kapital sat mange ejere af små virksomheder de fleste af deres penge til at købe fancy udstyr og smarte kontorlokaler – omkostninger, som en kæmpende start-up kan undvære. Dette er en fælles fejl i business beslutningstagning. Succesrige virksomhedsejere sætte så mange penge som muligt arbejder formue – som bærer kontanter og salgs- og så lidt som muligt i anlægsaktiver.
5. er det det rigtige tidspunkt? Timingen kan være en nøgle til succes for en start-up. Der er en rette tid og en forkert tid til at åbne en forretning, især hvis din virksomhed er cyklisk karakter eller en sæsonbestemt beliggenhed. Åbningen af en retail slot i dit foretrukne indkøbscenter eller din egen bekvemmelighed bør ikke dine grunde til at starte en virksomhed. I stedet skal du planlægge gennem måneder når crest for efterspørgslen på dit produkt cyklisk slutter.
6. kontrol af kontanter. Cash flow er sagde at blive livsnerven i en lille virksomhed. Og med rette. Din virksomhed vil overleve kun så længe det har penge til at betale for dine økonomiske forpligtelser. Med begrænset kapital, cash flow kontrol hver beslutning i shoestring enterprise, og det kan være den eneste måde at navigere i din opstartsfase. Én vigtig regel for iværksættere: kun når du har tilstrækkelig penge kan du selv begynder at tænke på overskud. Mange virksomheder undlader ikke fordi de er kapitalmangel, men fordi de ikke ordentligt planlægge handlingen undercapitalized.
7. Skub salg. Bygning salg afhænger af flere faktorer – arten af den virksomhed, placering, niveau eller konkurrence, og intensiteten af markedsføring og reklame. Målet med enhver shoestring iværksætter skal være at opbygge salg straks. Hvis du har et banklån eller finansieret din virksomhed via kreditkort, for eksempel vil dine kreditorer ikke tillade dig at udsætte dine betalinger, bare fordi du er stadig i færd med at opbygge dit salg. De vil have din betaling – nu! Du skal derfor skubbe markedsføring af din virksomhed, måske udstede en flyer i denne uge, køre en one-punkt annonce i den lokale avis næste, sender nyheder trusser og artikel bidrag. Den vigtigste regel er at afsætte mindst to timer om dagen at markedsføre din virksomhed. Ved de trin, du vil tage, før du åbner, og når du har åbnet for at maksimere salg og hjælpe erhvervslivet til hurtig salg stiger.
8. balance dit salg og fortjeneste mål. Salg og fortjeneste går ikke altid sammen. Nogle iværksættere er villige til at skære ned deres overskud i deres indsats for at øge salget. Oftentimes vil volumen alene ikke være stand til at kompensere for tabet i overskud. Forsøge at opretholde bruttofortjenesten mindst lig med gennemsnittene for branchen. Stræber efter at give virksomheden den bedste balance mellem en solid politik indfange salg uden at ofre nødvendige profit margener.
9. Vær ‘lean og betyder’. En kæmper start-up behøver ikke døde vægte. Holde dine faste omkostninger nede, og bruger kun på elementer, der kan tilstrækkelig bidrage til at forbedre bundlinjen. Hvis du kan stadig tilstrækkeligt operere fra dit hjemmekontor, er der stort behov i leasing en kontorplads i downtown området. Undgå at ansætte en fast medarbejder, hvis du kan stadig gøre gøre med midlertidige og årstidens stabe hver dollar i udgifter bør være direkte knyttet til indkomst: tilbringe en nikkel, kun når du er sikker på du kan få en skilling til gengæld.
10. mestre de finansielle værktøjer. Som en virksomhedsejer er du ansvarlig for liv og vækst i din virksomhed. Dette indebærer, at vide, ikke kun markedsføringen eller produktionen aspekter af din virksomhed, men de finansielle værktøjer du har brug for at styre din virksomhed effektivt. Forstå økonomien i din virksomhed vil give dig kontrol over sin retning. Ubehageligt det kan være at nogle iværksættere, vil at kende den penge del af din virksomhed fortælle dig hvor du har været, hvor du skal hen, og hvor hurtigt du får der. Sure, kan du leje bogholdere og revisorer. Men du selv nødt til at forstå din cash flow, indkomst, resultatopgørelser og rentabilitetstærsklen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *